Under the weather

.. ja det heter det ju så fint på engelska när man inte mår så bra. Att jag har varit under vädret, betyder förstås  att jag inte orkat blogga pga att jag inte mått bra. Det är tungt att även sitta i sängen  på trådlöst när man springer till det närliggande badrummet för jämnan. Magsjuka var boven i dramat, men nu på tisdagskvällen börjar jag vara mig själv igen.

Däremot är jag inte den som sätter ut denna stuts på Facebook eller andra sociala medier. Kanske det inte är bättre att lägga ut detta på en blogg, men det verkar så knasigt att lägga ut sådant på Facebook, eller…?

Hur gör ni? Och OM ni lägger ut sådant på Facebook, varför…? Bara undrar…

10 reaktioner på ”Under the weather

  1. Mea M

    Alla gör ju lite olika här, läser statusar från vänner som beskriver just det du säger när man är sjuk, själv låter jag bara bli att skriva något då oftast 😊 Hoppas du kryat på dig

    Gilla

  2. Monica

    Men usch magsjuka som är då hemskt. Inget man önskar nån.. Det enda som är tur med denna sjukdom är att det går snabbt över. Skriver sällan om sjukdomar och liknande på fb, det har bara blivit så.

    Gilla

  3. Jag är också dålig på att ”dela med mig ” av diverse sjukdomar på fb. På bloggen nämner jag nu som då mina krämpor för bloggen har blivit lite av en dagbok. Det är sällan jag delar ens mina inlägg på facebook numera. I något skede tröttnade jag på all ”nyfikenhet”. Jag vet – det låter konstigt när jag trots allt har en blogg. 😊 Men när man delar ett inlägg på fb skjuter statistiken i molnen – en gång hade jag flera hundra! Men inte en kommentar, inte ett ord av vem som varit inne och läst. Då blev jag lite less, tänkte – de som är ärligt intresserade av vad jag skriver om hittar till min blogg utan att jag delar på fb.och så verkar det också vara. Jag har mina ‘stammisar’ som tittar in dag efter dag. 😊 Jag vet – jag är lite knasig. 😊 Men den gången blev jag nog lite stött och sur så jag har kommit till den insikten att jag trivs bäst så här. Tills vidare i varje fall. 😊

    Gilla

    1. Jo, jag håller med dig om att bloggen har blivit till en dagbok. Samma här. En tid delade jag mina blogginlägg på FB, men då jag fick besökare från alla världens hörn, slutade jag. Varför skulle ngn från Indien vilja läsa min blogg? Eller Japan? Eller var det nu kan vara? de förstås ju inte svenska precis… Då började jag också fundera på vem som ser mina vanliga statusar, som vanligen är utlagda väldigt sällan, men ändå. jag trivs bästa med mina stammisar jag med. Mest bloggar jag för släkten där hemma, som följer vår vardag. Det har också visat sig vara ett utmärkt sätt att hålla svenskan vid liv eftersom jag verkligen inte använder den utanför hemmet förstås.

      Liked by 1 person

      1. Jamen precis!. Det där med ”konstiga” länder där de knappast förstår svenska – varför i all världen min blogg?, brukar jag fundera. Du har verkligen lyckats bevara din svenska. Framförallt det skrivna språket. Så bloggen har verkligen haft en viktig uppgift där. Själv tycker jag om att läsa din blogg för att du berättar om din vardag. Det är fascinerande när man inser att du befinner dig lååångt härifrån i ett helt annat land. Ibland känns det inte så. Er vardag är så lik vår, men ändå inte. Du har våra ”österbottniska glasögon” på dig – vilket gör att vi här borta kan på något konstigt lättare relatera till det du skriver och berättar om. Du förstår oss. 😊 Jag vet, det låter knasigt. 😊 Och framförallt – du gör det på svenska! 😊Det är häftigt! 😊👍

        Gilla

      2. Tusen tack för de vackra orden! Vad fint du skriver och vad glad jag blir! Ja, jag står alltjämnt med varsin fot i vardera landet, ngt som jag vid det här laget har lärt mig uppskatta väldigt mycket. 🙂

        Liked by 1 person

Kommentera

