This is it?!

I flera veckor nu har favoritaffären där jag regelbundet handlar mat, kläder och livets andra förnödenheter  basunerat  ut att de har köpt in ett sortiment av det välkända, finländska märket Marimekko.  Försäljningen skulle gå av stapeln på nätsidan mitt i natten mellan lördagen och söndagen den här helgen och i affärerna kl.08.00 på söndagen den 17.4.

Alltså åkte jag och flickorna pliktskyldigt iväg, trots det varma och vackra vädret, på eftermiddagen för att ta oss en titt och handla mat, ja, det behöver ju en mamma göra sgs  jämnt.

Ha!, sade både jag och Dottern! Ha, igen! Ta er en titt på bilden nedan gott folk, för detta var det enda  ur det stora sortimentet som vi hittade! Jo, i och för sig,  eftersom simbassängerna öppnar i slutet på maj månad, så visst är det helt apropå med badkläder, men ngt annat hittade vi alltså inte.

image

Imorgon, måndag är det ledigt och  efter att jag tagit Sonen till tandläkaren och tillbaka till skolan igen kanske jag behöver åka och kolla in en annan butik i samma kedja och kolla in Marimekko varorna där. För efter all denna reklam verkar det ju nog lite snopet att hitta endast detta i affären…

4 reaktioner på ”This is it?!

Kommentera

