Den allra första….

  
Till min stora glädje och till Makens stora förtret hittade jag just den allra första maskrosen ute  i gräsmattan. Alldeles ensam bredvid kanten till den asfalterade uppfarten står den och lyser. Gult och helt självklart som om den skulle säga: det är vår och här står jag och kan inget annat! 

Dock är jag rädd att, Maken, då han kommer hem från jobbet, går och hämtar sitt lilla uppdämningsredsap och bryter upp detta lilla vårtecken. Helt upprörd kan jag ju inte vara, de sprids fort och tar lätt över gräsmattan om man låter dem. Men i alla fall, ogräs eller inte, ett mera självklart vårtecken får man leta efter! 

Fast, å andra sidan tittar andra blomster också lite yrvakna upp ur jorden och de behöver inte stifta närmare bekantskap med Makens uppdämnarmetoder!  😄

 

8 reaktioner på ”Den allra första….

Kommentera

