Med hjälp av den underbara tekniken….

 

…köpte jag följande bok på internätet igår:

image

Och den är bra! Och vilken LYX att kunna köpa böcker på svenska på iTunes!! Alltså, jag skulle till och med vara nöjd med  böcker översatta från svenska till engelska, men den här fanns alltså på svenska, att köpas! Och dyr var den inte heller tyckte jag. För priset 12.99 USD fick jag boken nerladdad till min Ipad! Jag var mer än  nöjd!

Har också hört att den gjorts till film. Hur är filmen? Lika bra som boken? Har samma författare skrivit mera böcker? Vilka i så fall?

Hade ngn berättat åt mig när jag flyttade hit i början på 90 talet hur lätt det skulle bli att hålla kontakt med hemknutarna och hur lyxigt och lätt det skulle bli att köpa böcker och läsa på svenska, skulle jag nog ha gjort stora ögon!

Fast, natten är  ung och jag behöver veta om Ove faktiskt hängde sig eller inte…

To be continued…

 

14 reaktioner på ”Med hjälp av den underbara tekniken….

  1. Monica

    Jag har hört mycket om denna film och det är endast bra kommentarer, fastän den är ”hemsk”. Kom mig själv inte att för att kolla filmen på bio..kan hända att jag är för känslig för att vilja sen den. Men kanske det skulle vara ett alternativ att läsa boken först och därefter se filmen, så kanske man skulle vara lite förberedd på vad som komma skall. Du får sen berätta hur du tyckte boken var.

    Liked by 1 person

    1. Jo jag måste säga att jag blev mäkta förvånad över att hitta den på svenska. Svenskan är ju inget världsspråk precis!
      Väldigt bra bok så här långt…. Låter som om det finns andra bra böcker av samma författare också!

      Gilla

  2. ogamotoga

    Visst är den bra! 😄 Det var min första e-bok, och det var en bra start inom ljudböcker för mig, och visst är den svår att slita sig ifrån.
    Filmen har jag inte sett ännu … men ska nog göra en dag.
    Om författaren skrivit fler böcker har jag inte kollat upp ännu, men han ger otroligt bra beskrivningar … och humor i toppklass när de bitar kommer in. 😁

    Liked by 1 person

    1. Ja oftast är det ju så att ens egna ‘bilder’ man får då man läser är bättre än ngn annans bilder i en film. Vet inte om filmen går att hyras här ännu. Måste kolla efter att jag läst boken. Till all lycka dubbas inte utländska filmer här utan de översätts med text, så jag får höra svenskan! 😃

      Liked by 1 person

Kommentera

