Vinnare: Australien!

I Eurovision Song Contest alltså. Helt klart! Nu har jag ju inte sett och hört på alla finalister, men jämfört med de som jag har sett på är ju Australien i en klass för sig. Dramatisk, otroligt vacker vit klänning är sångerskan insvept i medan hon basunerar ut sitt bidrag med en otroligt imponerande röst!

Så, för en som  bor så långt bort från Europa nuförtiden, är detta med Australiens deltagande en gåta. Mig veterligen kallas landet fortfarande Down under och ligger liksom inte alls nära Europa. Hur förklarar ni detta? Skall hela ESC hållas Down under då om den vitklädda damen med den mäktiga rösten vinner, eller hur fungerar detta?

Och så till ngt annan vad gäller ESC: JUSTIN TIMBERLAKE i mellanakten?! Hur i allsin dar tänkte producenterna där när Sverige alltid genom tiderna har haft en uppsjö av kunniga artister och dansare? Borde inte Sverige hitta ngn av sina egna att uppträda i mellanakten? Eller så bara programledarna som redan de är hur proffsiga som helst och hallå, men mig veterligen tror jag att herrn  som hjälper till att leda programmet i fråga vann denna tävling för ganska exakt ett år sedan! Sjunga kan karln och inte är han fy skam att se på heller…!

Nej, jag måste nog säga att jag var en aning besviken där ESC producenterna. USA behöver inte blandas in i allting…

Hur som helst, skall bli intressant att fökja spektaklet vi nätet  imorgon…! Go Australia!

2 reaktioner på ”Vinnare: Australien!

  1. Tror också på Australien! Om jag fattat det hela rätt blev de inbjudna att vara med i tävlingen när det var 60 års jubileum förra året. Esc är tydligen jättepopulärt down under och har sänts på teve där länge. Så de fick vara med i år igen och kvalade om finalplats som alla andra (utom vinnaren och the big five). Skulle de vinna arrangeras tävlingen av Australiensisk tv någonstans i Europa i samarbete med det landet och ebu. Det sägs inte vara någon geografisk Europatävling så i princip kan andra länder utanför ansöka om att vara med. Många utanför Europa är redan med. Israel t.ex. Marocko har tydligen varit med en gång också. Musik ska förena 🙂

    Gilla

    1. Tack för förklaringen! Och ja, du har helt rätt, Israel och Turkiet har ju varit med i evigheter, så varför inte Australien. Fast, nu vann hon ju inte i alla fall, så ngt värdland behöver inte väljas. Nu gäller det då att acceptera att Ukraina vann… Jag vet, det är en musiktävling, men det retar mig…

      Gilla

Kommentera

