Gammal goding

Sitter ute på trappan och väntar på barnens skolbussar. Dagens bakning gav mig huvudbry. Det är väldigt varmt och fuktigt ute, ville inte lägga på ugnen i onödan för att värma upp huset ännu mera. Ville inte stå i köket för länge eftersom jag fortfarande lätt blir andfådd från lunginflammationen. Fast jag ville gärna bjuda på ngt gott åt barnen när de kommer hem. 

Ja, men då slog det mig! Fram kom ingredienserna: socker, smör, havregryn, vaniljsocker, ( som förresten inte finns att fås här! Den som spar han har från förra sommarens hemmavistelse! 🇫🇮) kakaopulver och kallt kaffe. Om en stund får de hemvändande barnen avnjuta dessa:

2 reaktioner på ”Gammal goding

  1. Monica

    Åh kokosbollar. Det är nog evigheter sen jag åt detta. Jag har ett recept på kokosbollar (utan kokos) som man istället doppar i smält choklad… 🙂 Choklad monster som jag är….

    Gilla

Kommentera

