Utflykt till bokaffären…

Efter restaurang besöket tog jag barnen med mig och åkte in till Downtown och bokaffären som stoltserade med bokrea för ungdomar inför det kommande sommarlovet. Det blev både en trevlig och en dyr historia måste jag säga. Det är roligt att barnen läser och tycker om att läsa lika mycket som deras föräldrar gör, men nya böcker kan bli rätt dyra fick jag bekräftat!

Dock hittade vi ju en del och det var som sagt  mycket roligt att ha barnen  gå igenom utbudet, välja och vraka. Själv såg jag två som jag ville ha, men beslöt mig för att vänta eftersom jag har flera böcker, på både engelska och svenska här hemma, att plöja igenom.

image

Dottern hade svårt att bestämma sig och hittade en hel massa böcker som hon ville  köpa. Jag köpte några till henne för ungefär samma summa som för åt syskonen och sedan valde hon att köpa tre till för egna pengar som hon förtjänat genom att sitta barnvakt. Vackert så! Värre grejer finns det att spendera pengar på, minsann!

Själv hittade jag denna bok:

image

En helt troligt bra book! jag köpte ju den för några veckor sedan som e bok via iTunes och har precis läst ut den ikväll. Alltså, vilken bra bok! En riktigt fin berättelse med så mycket bakom själva berättelsen och så mycket att tänka på efteråt! Det blir nog verkligen att läsa den igen, fast först måste jag få tag på filmen. Vet inte om den kommit ut ännu, gissar nog att jag får vänta ett tag innan jag hittar den på iTunes, men det är väl helt OK det med. Då hinner jag liksom smälta boken och tankarna kring den. Vilken otroligt fin berättelse om livet och döden! LÄS DEN!

Efter att vi hade spenderat en rätt nätt summa på böcker bar det av hemåt och det var otroligt tyst i bilen medan Dottern körde oss hem. De yngre två barnen satt i baksätet med näsorna i sina nya böcker och innan kvällen var till ända hade Sonen läst ut TVÅ av sina nya böcker! Och sommarlovet har inte ens börjat ännu!! Gissar att det blir regelbundna utfärder till bibban i sommar!

9 reaktioner på ”Utflykt till bokaffären…

      1. I ärlighetens namn har jag inte läst boken … klarade en knapp tredjedel och sen lade jag ner. Tyckte inte om den. Filmen var trevlig men inte nåt jag ger höga betyg. Behållningen var Rolf Lassgård som gör huvudrollen. Han bor här i stan faktiskt och han är bra i allt han gör. Men om du gillade boken gillar du säkert filmen också!

        Liked by 1 person

      2. Roligt med lokala förmågor! Ja, jag tyckte verkligen om boken! Håller på med nästa nu- inköpt på iTunes. Dock ingen film där ännu…. Tycker om hans sätt att skriva, humorn och tankarna han skriverier väcker. Fast, smaken är ju som bekant olika! 😃

        Gilla

  1. Boken är toppen. Jag väntar också på att få se filmen. Nästa vecka åker jag ner till Helsingfors och då blir det besök på Akademiska bokhandeln. Det är min godis affär nummer ett! Sällan köper jag så mycket. Går istället omkring och inspireras. När jag köper något åt barnen brukar jag be dem packa in böckerna – de gör så stiliga paket. 😂 Och barnen, som också gillar Akademiska, känner det som om jag tagit med mig en liten bit av det magiska som finns i den affären. 😂😀 Trevliga läsestunder!

    Liked by 1 person

Kommentera

