Belöningen 

Endast en natts sömn sedan jag skrev om rosbusken belönades jag med dessa nu tidigt på morgonen:


Gissar att vi har ett helt hav av dem om några dagar! 

Trevlig tisdag på er! Jag är på väg till tandläkaren…. 

10 reaktioner på ”Belöningen 

  1. Monica

    Vilka vackra rosor. Mina rosor ser inte ut att må bra efter denna vinter. Å angående tandläkare så säger jag bläh. Men det är nog inget man kommer undan med.. Hoppas det gick bra!

    Liked by 1 person

    1. Prova med diskmedel kanske som jag gjorde förra sommaren? Fast det hjälpte mot skalbaggarna förstås…
      Tandläkaren stör mig inte nämnvärt förutom röntgenbilderna som skall tas för jämnan! Usch! Jag börjar alltid ‘tjöjis’! 😐

      Gilla

  2. Härliga rosor! Jag har hört från flera håll att många rosor strukit med i vinter. Även våra på villan. Det är väl så – allt som är vackert är också skört och fragilt.
    Men tandläkare – jag har ingen skräck, men jag tycker inte att det är alls kul!

    Gilla

    1. Äsch vad tråkigt med rosor som inte överlevt vintern. hade ni kallt i vintras? Det går ju bra att täcka dem på löv över vintern. Löv först och sedan en soppåse ovanpå för att skydda dem.
      Inga problem för mig att gå till tandläkaren, det är bara röntgenplåtarna som jag har svårt med pga att jag tjöjis så lätt!

      Liked by 1 person

      1. Jag har funderat på det där om det var ovanligt kallt, men tycker att att den var så där som en vinter brukar vara. Maken påstår att var mimdre snö i år och samtidigt kallt och det var det som fick buskarna att stryka med. Igår hörde igen om buskar som tagit stryk. Inte bara rosor utan vanlig spirea. Märkligt.

        Liked by 1 person

Kommentera

