Det finns inga dåliga väder…

…endast dåliga kläder!

Ja, så brukade min goda skolkompis, som också var scout uttrycka det, men ikväll måste jag säga att jag inte var så där helt säker på den saken.

Hela staten drabbades av ovädret efter den heta dagen och det var bara att konstatera att det var bäst att stanna inomhus under den otroliga stormen.

image

Fotot är inte det bästa, men Maken ville verkligen inte gå ut för att ta det. Om ni tittar noga kan ni se de vita VÅGORNA på vår lilla damm när regnet och blåsten piskar från alla håll och kanter, men mest västerifrån. Mina stackars tomater knäcktes på hälften  eftersom jag inte hann ta in dem från den öppna verandan. Jag har ännu inte synat dem väl, fast det nu är flera timmar senare, men mörkt ute. Får ta och se över de stackarna imorgon förmiddag…

Efter att det värsta hade bedarrat, satte jag mig i bilen för att hinna iväg till gymet och min Zumbalektion. Var så väldigt nöjd över att ovädret hade lagt sig i tid för mig att köra iväg, trots att det fortfarande regnade. När jag närmade mig gymet efter att ha sett en hel del grenar och löv på vägen, märkte jag att flera av trafikljusen var utslagna och jag befarade att… jo just det!  Min Zumbainstruktör tog emot mig utanför gymet och beklagade att vi inte hade lektion pga elavbrott.

Äsch, vad trist! Bara att sätta sig i bilen och åka hem igen då.

Maken meddelade att vi trots allt hade el, men internet var utslaget. Ju närmare hemmet jag kom, desto tätare kom blixtarna och åskan mullrade.

Det är nu sängdags och nu vid 23 tiden är det äntligen lugnt ute. Gissar att både träd och annan växtlighet pustar ut efter detta oerhörda raseriutbrott från Moder Jord!

Solnedången lyckades komma fram mellan molnen och var spöklikt orange, vilket faktiskt inte syns så bra på bilden…

image

Medan solen gick ner, regnande det fortfarande och vi bjöds på en gigantiskt regnbåge!

image

Vädervarningarna som kom in på mobilen duggade in tätt och vi varnades för vatten på vägarna och att inte ge oss ut att köra i onödan! Tur att jag inte hade vetat detta när jag begav mig till gymet…!

10 reaktioner på ”Det finns inga dåliga väder…

  1. ogamotoga

    Usch ja. När hon visar sina krafter känner man sig liten. Just nu ösregnar det här i Helsingborg ordentligt … är det lika i Köpenhamn så vet jag redan nu hur resten av dagen kommer bli. 😣

    Gilla

    1. Javiist känner man sig liten när ovädret tar över. Eller när jordbävningar, tromber o.dyl händer. tack och lov har jag aldrig varit med om ngn av dessa, ävenom jag varit nära när det kommit till tromber eftersom vi har dem här i Mellanvästern. Hoppas du fick en bra dag i alla fall, trots ösregnet!

      Liked by 1 person

Kommentera

