Lektion nr.2


Vi är just hemkomna från lektion nr.2. Fortsättningsvis imponerad över den otroligt fina, kunniga,duktiga och tålmodiga lärare som Maken har hittat åt Lillasyster. Hennes lugn har en lugnande effekt på Lillasyster som lyssnar uppmärksamt och följer de noggranna, repeterade instruktionerna. 

Man kan ju tycka att plinga lite på harpsträngar inte kan vara så svårt, men det är faktiskt mycket svårare än vad man skulle tro. Den rätta formen och avslappnadet bör  finnas i hela armen, handleden och  handen för att tonen som harpan ger ifrån sig, skall vara mjukoch  vacker. 

Läraren vill att föräldrarna sitter med under den 30 minut långa lektionen och det är jag verkligen glad över eftersom hela detta nya harpäventyr är så väldigt fascinerande. 😃

4 reaktioner på ”Lektion nr.2

  1. Monica

    Det ser harmoniskt ut! Jag har tyvärr inget musik-öra.. Min dotter har också fått talangen att lätt ta till sig och sen kunna spela enligt gehör. Jag nöjer mig med att lyssna.

    Liked by 1 person

Kommentera

