I den tidiga sommarmorgonen…

…väcker jag barnen denna vecka. Normalt är vi riktiga sjusovare dessa lata sommarmorgnar eftersom jag verkligen inte är ngn morgonperson, men denna vecka är vi uppe i ottan. Redan kl.06.45 ringer väckarklockan på min mobil och vill ha mig igång.

Det är trögt, men jag hoppar rätt snabbt i kläderna ändå, för endast en timme senare sätter vi oss, jag och de yngre två barnen i bilen, för att åka iväg till lågstadiet tio minuters bilfärd hemifrån. Därifrån fortsätter barnen med buss till det, vid det här laget, traditionella sommardagslägret för dagens aktiviteter.

image

Lillasyster poserade  framför skolbussen som skall transportera henne och brorsan till dagens läger med aktiviter.

Ingen av våra barn har någonsin tyckt om att sova hemifrån. Varför vet jag inte riktigt, men så är det bara. Trygga och glada barn verkar vi ha fått, så jag har aldrig riktigt kommit underfund med detta fenomen, men hur som haver. Detta läger är ett bra alternativ, eftersom barnen och ungdomarna får göra allt mjöligt roligt under hela dagen, åka kanot, klättra, simma m.m, m.m. Sedan vid 16 tiden återvänder bussarn hemåt igen och vi föräldrar hämtar våra telningar en timme senare.

Ett bra alternativ för barn som inte vill sova borta hemifrån måste jag säga!

2 reaktioner på ”I den tidiga sommarmorgonen…

  1. Nog hinner de tids nog vilja sova borta hemifrån … Många av våra barns kompisar är/har varit så, men det går över har jag konstaterat.
    Men fy vad tidig väckning! Jag är också morgontrött. Det är såå jobbigt att stiga upp om morgnarna. 😊👍

    Gilla

    1. Jo, Dottern har vuxit ur det, så jag gissar att de andra två växer ur detta också. Ingen vits med att tvinga dem heller. Vad är det för rolgit me det heller? Jo, kl.06.45 på sommarlovet är inte min favorittid att stiga upp…

      Liked by 1 person

Kommentera

