Den magiska sopborsten

Det ringde på dörren för ngn vecka sedan. Jag suckade, för hunden skällde  och stod i och jag  visste att det inte var ngn av Lillasysters kompisar eftersom hon var ute och lekte. Jag väntade ingen, så jag anade  att det var… jodå, försäljare.

Jag satte hunden i det intill liggande pianorummet eftersom man inte  vet om folk är rädda eller inte. Och Lilly med sitt ordentliga skall kan vara lite skräckinjagande, ävenom svansen viftar snabbt fram och tillbaka när hon skäller.

Jag öppnade dörren och fick genast ta del av  det som vi absolut behövde och kunde tydligen inte leva utan:

Good afternoon Ma’m. I see you have all these spiderwebs here. We have a wonderful product here for you that 37 of your neighbors are using! 

Denna försäljare fortsatte med att berätta att alla dessa grannar anlitade dem och företaget kom pch sprejade för spindlar, fästingar och myror. Jag berättade att vi verkligen inte  hade haft några stora problem med dessa otyg, men han menade att vi verkligen inte ville få spindlar inne i hsuet eftersom de lägger ägg och kommer då att finnas inomhus hela vintern. Han lovade  att han skulle ge mig ett specialpris på sin produkt som var helt ‘pet and childproof’   Och han skulle spreja  denna underbara produkt runt hela huset för endast USD 69 fast det normala priset är USD 199! Vilket specialpris alltså! Och detta bara för att 37 av mina närmaste grannar använder denna mirakelprodukt.

Jag undrar fortfarande om jag stod med munen ner till knäna! Alltså, allt möjligt tror folk på och sedan köper!

Ikväll tog jag då fram vårt mirakelmedel… Sopborsten! Den är utrustad med ett fantastiskt långt skaft och efter att jag dragit ut stolar och bord på den lilla verandan framför vårt hem, gick det fantastiskt bra att bara sopa bort alla spidnelnät. Simsalabim! Jag ropade genast på Maken och visade vilken fantastisk  sopborste vi har och inte en enda penny hade vi pungat ut med! Och gissa vad, om ngn vecka har vi nya spindelnät, så då tar jag fram mirakelspoborsten  igen- helt utan kostnad! Det ni!

6 reaktioner på ”Den magiska sopborsten

  1. Tänk vad bra en vanlig sopborste kan vara. Till försäljare som kommer till min dörr brukar jag säga att jag inte gör impulsinköp på trappan utan besöker en affär vid behov. Om de är envisa frågar jag vilka som bor min närhet har köpt produkten. De brukar försvinna rätt så fort efter det.

    Gilla

    1. Vi får rätt många försäljare som skall sälja det ena än det andra. Då är det lyx att ha en skällande hund ( om än med viftande svans!) på gården! Dock tycker jag det är otroligt vad folk är villiga att sätta pengar på. Myrmedel kan jag se och medel mot fästingar, men spindlar…? ja ja…

      Gilla

Kommentera

