Queen for a Day

image

Det här med födelsedagar… Igår, söndag fyllde jag. Hela 43 år  har det hunnit bli och när jag tänker på detta känns dessa år som en hel del år. Samtidigt funderar jag ju förstås också  vart tiden har tagit vägen.

Dottern är 16, har kökort, befinner sig på Europaresa och har endast två år kvar i gymnasiet ( high School). Sonen blir tonåring i vinter och Lillasyster börjar på trean i höst. Så en del har jag ju hunnit med under mina 42 år  i alla fall…

Det blev en otroligt fin födelsedag för min del. Det blev en lugn, skön och avkopplande dag där jag mestadels satt med nosen i en bok. Tvättade lite kläder, tog hand om lite annat smått  i köket, men för det mesta slappade jag hela dagen.

Maken kom hem med min favoritlunch i form av hämtmat. Amerikansk mexikanskt med ris, god kyckling, grönsaker… Mums! Till detta finns bara en dryck: Coca Cola! Är man bosatt i USA, så är men ju! 😉

image

Eter lunch satt jag ytterligare  med nosen i boken medan Lillasyster lekte med grannflickan, Sonen tillbringade  sin eftermiddag i byggandets tecken på Minecraft och Maken åkte iväg till gymet och tränade.

Kom hem med mera gott och en otroligt vacker bukett:

image

image

Doftar helt underbart!

Dätrill kom alla hälsningarna på Facebook, WhatsAp och via e posten. Två telefonsamtal fick jag också, ett till och med med sång!

Kvällen avlustades  med ett gott vin och sedan var det bara att krypa i säng.

image

Queen for a Day!

12 reaktioner på ”Queen for a Day

  1. Monica

    Grattis i efterskott! Ja du vart tar åren vägen.. Visst är det som du säger, man har hunnit med en hel del. Å speciellt då man ser på barnen så märker man att man kan ju inte vara 20 år… 🙂 Men alla åldrar har sin charm och nog måst jag säga att kring 40 är en bra tid trots allt! Å vilka ljuvliga bakverk du har där!

    Liked by 1 person

Kommentera

