Har precis….

… satt mig ner i soffan för att börja på en ny bok. Det finns egentligen en massa ‘borde’ som pockar lite på min uppmärksamhet. Dock inte tillräckligt mycket för att jag verkligen skall ta tag i den där städningen, upplockningen, dammtorkningen som jag  egentligen ‘borde’ ta itu med. 

Ute är det kvavt. En sådan  där tung och het sommardag då  man hellre  faktiskt sitter inomhus än utomhus. 

Jadå, Dotterns och resten av familjens tvätt snurrar i både tvättmaskin och torktumlaren. Skräpet är omhändertaget och skräpkärkens nedrullade till vägkanten. Tidigt imorgon bitti blir de tömda då sopbilarna komme. Hunden har jag också plockat upp efter ute på gården, så nu tänkte jag njuta lite av en ny bok då. 

Jag läste ut ‘A summer Affair‘ av författaren Elin  Hilderbrand. Den var välskriven och intressant.  Handlingen utspelade sig på östkusten i delstaten Massachusetts på den lilla turistön Nantucket. Av titeln att döma förstår ni ju lätt vad boken handlade om. Dock tyckte jag inte alls om slutet på boken. Jag skulle gärna ha sett lite mera ‘action’, och det kändes som om vissa trådar inte hade knutits samman och blev hängande….


Eftersom jag nu då är inne på ämnet äktenskap i allmänhet och människoflrhållanden i synnerhet, blir boken ovan min nästa bok i serien ‘sommarläsning 2016‘. Denna författare, Liane Moriarty har jag heller aldrig läst, men boken verkar lovande….

Dags att öppna den och ta mig en första titt go’ vänner. Gissar att jag återkommer med recension så småningom….

Kommentera

