Paket på posten

Det kom en katalog för si så där en vecka sedan. En katalog innehållande bilder av trevliga kläder. Skolkläder till hösten bland annat. Lillasyster  såg den, tog en bläckpenna och ringade in det hon tyckte om och ville ha.

Katalogen  blev slängd i högen med skräpposten och bortglömd tills för några dagar sedan då jag städade och hittade den. Öppnade den, bläddrade i den och satte mig ner vid datorn.

Lillasyster växer så det knakar och är i verkligt behov av nya skolkläder  inför höstens skolstart om några veckor.

Idag medan grannkompisarna var här och lekte kom paketet. Det var verkligen snabbt eftersom jag hade gjort beställningen i onsdags, sent på kvällen.

Strax innan vi skulle äta middag och kompisarna hade gått hem, gav jag paketet åt Lillasyster:

image

-TACK mamma!! Får jag öppna påsarna och prova?

Ja, vad man säger man. Naturligtvis!

Så, Lillasyster öppnade,  provade och var mer än nöjd. Speciellt med jackan som hon verkligen hade hoppats att hon skulle få. Varm  och mysig och perfekt för utebruk under hösten och innebruk  under vintern:

image

En mycket nöjd Lillasyster denna fredagskväll får jag bara lugnt konstatera!

Kommentera

