Jag vill också ha!

Det handlar om det där vanliga springet veckorna innan skolorna börjar. Springet till läkaren för den årliga kontrollen och eventuella vacciner. Ögonläkaren och tandläkaren skall också hinnas med.

Seanste vecka åkte jag med Storasyster till ögonläkaren och det är så dags att förnya glasögonen igen. Storasyster är sgs blind untan linser eller glasögon.

Idag på eftermiddagen åkte vi till affären för att se på bågar. Storasyster var i valet och kvalet, provade, sökte, provade igen och var inte alls nöjd med utbudet. Det slutade faktiskt med att vi gick ut igen utan att ha beställt nya glasögon åt henne, hon hittade helt enkelt inga som hon tyckte kom!

Däremot var Lillasyster verkligen nöjd! Hon som har bra syn och inte behöver glasögon ännu, provade ett par och ville genast ha dem. påstod att hon såg bättre med dem, fast de inte hade ngn styrka!

Dock var det nog bara för henne att lägga dem tillbaka och snällt vänta några år. Med både mamma och pappa som båda är glasögonprydda, lär dte inte ta alltför länge innan alla barnen sätter glasögon på sin näsa!

11 reaktioner på ”Jag vill också ha!

  1. Hon passar verkligen med glasögon! Och jag förstår storasyster som inte hittade några hon gillade. Jag har aldrig gillat glasögon trots att jag haft dem halva livet och åter måste börja med dem igen. Det är såååå svårt att hitta några man riktigt tycker om och som man känner att ”det här är jag ”i. Bättre lycka nästa gång!

    Gilla

  2. Inte lätt att välja, det finns ju så många fina bågar! Jag fick mina första riktiga brillor för snart två år sedan och börjar känna att det kanske är dags att gå till optikern igen. Suck.

    Gilla

Kommentera

