Ett säkert hösttecken

image

Jag använder pumpa på burk. Verkligen mycket enklare än att köpa en pumpa, gröpa ur den, koka fruktköttet och sedan vara klar att använda  det till paj, muffins eller vad det nu tänkas vara.

Pumpamuffinsen hör hösten till och ikväll efter att flickorna kom hem från sina pianolektioner fick de och resten av familjen smaka på höstens första sats. Det mumsades och smaskades  vid köksbordet och det är ju alltid roligt att höra efter att man stått i köket en timme igen.

image

I receptet står det att kanel, ingefära och kryddpeppar skall läggas till, men ikväll lämnade jag med flit bort ingefäran ( är verkligen inte förtjust i ingefära!) och sedan i ivern att få dem i ungnen glömde jag bort kryddpepparn!

Barnen sade inget, de åt med god apptit, men Maken som gärna äter lite mera kryddat, påpekade att han gärna skulle ha haft mera kryddor, ävenom de fortfarande var goda!

Eftersom det blev pumpa kvar, så betyder detta att jag behöver baka dem igen… Med det snaraste! 😉

 

4 reaktioner på ”Ett säkert hösttecken

    1. Vet inte om det finns konserverad pumpa i affärerna i Jeppis, fast helt skulle det inte förvåna mig. Ni har ju så mycket annat nu också som inte fanns då jag först flyttade utomlands, som te.x salsa, majschips etc. Bara att söka eller fråga efter gissar jag! Lycka till! ( Säg till om du vill ha receptet.)

      Gilla

Kommentera

