Morgonmys 

Klockan visar på 06.40 och det är fortfarande kolsvart ute. Maken har redan kommit fram till sjukhusetoch  påbörjat dagen. Flickorna är vakna och gör sig klara för dagen på övre våningen. 

På köksbordet har jag tänt ett ljus för att långsamt väcka dagen. Jag är ingen morgonmänniska, skulle gärna sova lite längre än kl.06.00 varje morgon. 

Ute kvittrar fåglarna i gryningen och tisdagen börjar så småningom vakna. Det blir nog en bra dag det här också gissar jag! 

Gud morgon från andra sidan Potten! 

10 reaktioner på ”Morgonmys 

  1. Härligt med levande ljus, de ger sådan stämning, jag bränner sådana hemma varje dag.
    Att vakna 6.00 är ingen höjdare 🙂 Jag föredrar att få sova till 8-9 och kan göra det för det mesta då jag bor ensam och är egenföretagare.

    Gilla

    1. Hej och välkommen till min blogg! ja, jag är verkligen ingen morgonperson jag heller, men nöden har ingen lag med tre barn i huset, det är bara att stiga upp och sparka igång dagen… LYX att få sova så länge på mornarna som du gör!

      Gilla

Kommentera

