På väg- igen!

Jodå, vi lever! Nejdå, jag har inte övergett mitt största intresse, att skriva och hålla  min blogg vid liv. Men, som ni vet händer det saker och ting i en mammas liv hela tiden, även med stora barn!

I skrivande stund sitter jag på Minneapolis-St.Paul Airport  igen, endast en månad efter att jag kommit tillbaka från snabbvisiten hemma i Jakobstad, Finland. Denna gång går inte färden riktigt lika långt, men eftersom vi bokade biljetterna till Arizona endast för två veckor sedan, så tar resan nästan lika länge verkar det som!

Det är höstlov och vi är på väg att hälsa på kusiner och svägerska med man. De är bosatta i en förort utanför Phoenix i delstaten Arizona och ni som har följt mig en tid, vet att vi reser, med jämna mellanrum till ökenklimatet i Arizona för att hälsa på.

Eftersom Svägerska med man har tre barn och eftersom vi har tre barn, bor vi vanligtvis på hotell inte långt från värdfamiljen. Det blir rörigt och busigt under dagarna och alla har hur kul som helst, men till  nätterna åker vi hem till oss på hotellet. Det har fungerat bra på detta sättet och jag gissar att det fungerar bra den här gången också. Till råga på allt har kusinerna skola ännu den här veckan och höstlov nästa vecka, när vi är tillbaka i Minnesota igen.

Så, alltså, kära läsare. Jag återkommer förr eller senare. Om en liten stund är det dags att gå ombord! På återhörande…!  🙂

2 reaktioner på ”På väg- igen!

Kommentera

