Typisk novemberhelg….

… eller så kanske inte! Den veckolånga värmeböljan nådde sin kulmen idag, söndag med att bjuda på +20 grader! 

Alltså vi ställde klockorna tillbaka en timme inatt, tillbaka till den s.k vintertiden, som den hette då jag var ung. 

Dock har denna vinter inte visat  sig ännu här i Tvillingstäderna, vilket ju i och för sig är rätt trevligt, man man kan ju undra vart det barkar hän med detta novemberväder. 

Men, men… det finns värre saker att klaga på. Istället gick jag ut på eftermiddagen och rensade ur trädgårdslandet. Och jag måste ju också berätta att jag gjorde detta iklädd shorts och t skjorta… i november…! 


Trots värmen har det ändå inte varit tillräckligt varmt för paprikorna att bli gula och oranga. Jag skördade dem i alla fall eftersom de är ätbara gröna också. 

En till squash har också mgnat. Allt som allt kom det tre stycken… 


Jordgubbarna har  spritt sig ngt förträffligt och verkar trivas! Jag planterade fem stycken i början av juli och nu ser det ut så här! Trots den varma hösten har det lovats en kall ich snörik vinter, så jag hoppas att mina nya, unga jordgubbar skall klara sig under de kommande månaderna… 

Inkommande vecka lär skall fortsätta med värmebölja, dock inte lika varmt som idag. Någon rim och reson måste vi väl ha…! 

Och på tisdagen är det så dags för val…! Äntligen! Dags att få cirkusen överstökad för den här gången… 

10 reaktioner på ”Typisk novemberhelg….

  1. Monica

    Så härligt att kunna springa runt i t-shirt.. Men antar att det svänger lika snabbt åt andra hållet. Stora paprikor fastän de inte fått färg så ser de goda ut! Å jag håller med dig, säkert helt skönt att få slut på val-fokuset. Hoppas det slutar ”lyckligt” 🙂

    Gilla

Kommentera

