Kalkon och paj…

….hör den amerikanska Tacksägelsedagen till!

image

Själv är jag verklgien inte alls förtjust i kalkon. Den går väl an att äta när den kommer rykande färsk ur ugnen, men särskilt förtjust i det köttet är jag då rakt inte.

image

Svärmor och Svärfar hade dukat upp ett traditionellt Tacksägelsebord med alla möjliga läckerheter och det var svårt att säga nej till sådant som jag numera undviker så gott det går: semlor, sötpotatis och onödig extra stärkelse och kolhydrater. Det gick något sånär faktiskt, tills vi kom till….

image

…pajerna! Om det är ngt som amerikanerna är fenomenala på så är det då sötsaker, i synnerhet pajer av alla de slag! Pmumpapajen som jag bakade på fredagskvällen blev faktiskt godare än vad jag hade vågat hoppas på. Den nedre pajen på bilden köpte jag från affären. Det är en citron och marängpaj och den var fenomenal!

Kort och gott, vi fick en riktigt trevlig kväll hos Svärföräldrarna, trots att Maken inte fick ngn ledighet alls denna Tacksäglesedag. Men, men, jobbar man inom vården, så år det bara  att acceptera. Personal måste alltid finnas på sjukhusen och i år var det då Makens tur.

2 reaktioner på ”Kalkon och paj…

  1. Monica

    Ser så gott ut. Ha en fortsatt trevlig advent. Här sitter vi framför brasan och har öppnat årets första Aladdinask. Snart blir det tv och ett glas rött.

    Gilla

Kommentera

