Den första promenaden

image

– Du skall följa mig! Vi skall gå ut på promenad med Matte  och Lill Matte.

– Promenad? Du menar vi skall ut och gå utanför vår egen gård ?! Men varför? Det är ju faktiskt vinter  och kallt ute!

– Sluta bråka och följ mig nu bara!

image

– Vad tittar  DU på? Ja, jag, råkar faktiskt tycka om det här som Storasyster kallade för promenad.  Det finns ju hur mycket att snusa på som helst och till råga på allt, så är solen riktigt varm och skön. Så länge jag lyckas undivka det där vita, våta och kalla på marken så…

image

– Vad menar du me att det är dags att gå in?! Jag  har inte snusat klart än!

Den nu 12 veckor gamla Boston Terrier tiken Fiona råkade få tag i tangentbordet ikväll… 😉

2 reaktioner på ”Den första promenaden

  1. Hahaa – du kunde skriva inlägget ändå, eller köpte du nytt tangentbord 😀
    Så ni har snö där nu? Jag är inte riktigt på det klara med om ni har vinter eller om det var nån konstig tillfällighet, ser soligt ut också 🙂

    Gilla

    1. Vi har samma årstider som hemma i Fnland, fast vintrarna är kallare och torrare vanligtvis och somrarna hetare. Minnesota är beläget mitt i norra USA och angränsar till Kanada och vi har inlandsklimat. Ofta skojar jag och säger att vi bor på den amerikanska tundran. Snön har just smultit bort, men tills imorgon, lördag har det lovats mera…

      Gilla

Kommentera

