Vardagslyx

– Ett uppvärmt hem när det är -20 grader ute. Tankarna går till alla hemlösa  som hukar under broarna  för att komma undan den brutala blåsten runtom  i Tvillingstäderna…

– Teknikens under! Meddelanden från min faster under arbetsdagen om en gemensam släkting som har det kämpig på hemmafronten i Finland.

– Ett underbart jobb som jag trivs med.

– Fungerande tvättmaskin och torktumlare

-Friska, välmående barn.

-En omtänksam Make

– Ett glas vin, ett tänt ljus och lugn och ro….

image

 

2 reaktioner på ”Vardagslyx

  1. Många fina tacksamhetstankar.
    Jag har också tänkt på de bostadslösa, vi har kring -20 nu.
    Och allt det här som vi ofta tar för givet, varmt vatten att duscha i, tvättmaskin som funkar, varmt inomhus, mat på bordet, mys med levande ljus om vi vill.
    Jag är ju singel efter skilsmässan 2014, och ibland tänker jag att sällskap skulle vara trevligt, i alla fall då och då – men jag trivs med mig själv också 🙂
    Trevlig trettondag!

    Gilla

Kommentera

