Min ‘luftblomma’

image

Ser ni den där den hänger i köksfönstret? Min nya luftblomma som den kallas, eller på engelska Air plant. Egentligen en ‘marketing ploy’ för att igen ta till engelskan. Lite mossa har satts i bottnet på den lilla glaskulan tilsammans med några små torrälskande växter. Sedan hängs  denna kombination av växter i ett fönster och så skall den endast sprayas försiktigt med vatten en gång i veckan.

Fast egentligen tycker jag den är ganska mysig och det är trevligt med grönt inomhus så här mitt i vintern.  Jag tror inte att den kommer att blomma, men som sagt, lite grönt är ju alltid skönt! 🙂

2 reaktioner på ”Min ‘luftblomma’

    1. Tack! Först var jag lite skeptisk mot den, men nu har jag börjat tycka om denna lilla växt. Kan ju inte riktigt kalla den krukväxt- kulväxt eftersom den är planterad i en glaskula…?!

      Gilla

Kommentera

