Dagen före vårdagjämningen…

… Bjöd på:

Min orkidé som för det tredje året i rad slår ut i köksfönstret. I år är den hela två månader tidigare än förra året, så jag undrar om detta har ngt att göra med den milda vintern som vi haft. Någon som vet? Roligt är det i alla fall när blommorna trivs, för gröna fingrar är det inte ngt som jag är van vid!

…Sol, sol och mera sol bjöds vi på under seneftermiddagen! Isen på dammen som kom tillbaka senaste vekan har nu smulitit  sin kos, men detta betyder ju inte att den inte kan återvända. Ännu är det ju rätt tidig vår, snö kan vi få ännu. Det var runt tio grader varmt idag på eftermiddagen, men med en ganska kall blåst, så det var inte så skönt att sitta ute och få planeringen gjord för jobbet, även om jag var envis och satt kvar, trots att jag hackade tänder ett tag….

Är det vår så är det, eller hur…?!

4 reaktioner på ”Dagen före vårdagjämningen…

  1. Monica

    Vacker orkidé. Min är inte lika vacker, den har bara gröna blad.. Undrar vad jag gör för fel?! Låter härligt att kunna sitta ute o planera! Håller då med dig, är det vår så är det! 😃🌞

    Gilla

    1. Gröna blad är ju också fint! Du vet ju säkert att dessa orkidéer endast blommar en gång per år, men då de faktiskt blommar, räcker dessa blommor runt 3 månader. Det enda jag gör för min orkide är att jag vattnar den varannan vecka med vanligt kranvatten och på samma gång sprayar jag bladen med vatten. Några andra hemligheter har jag inte…

      Gilla

Kommentera

