Vårlov!

Det är kyligt ute, endast ngn plusgrad och vinden viner runt öronen. Solen har vi inte sett röken av idag,  mulet och faktiskt riktigt regnigt var det den första delen av dagen. Vilket i och för sig är bra, eftersom snön har smultit för länge sedan och vi behövde få lite väta för gräset att börja grönska. Som ni kan se på bilderna ovan är vårlökarna på väg upp ur jorden och det är verkligen ett helt underbart vårtecken!

Ett ännu underbarare vårtecken är att jag just kom hem från jobbet och nu har jag en veckas LEDIGT från jobbet! Vi har nämligen VÅRLOV! Det är lyxigt när jag jobbar deltid på ett dagis som också endast har öppet på deltid, vi har vårlov, höstlov, jullov och påsklov!

Hos oss finns inget sportlov, utan vi får snällt vänta på vårlovet, som vanligen infaller i slutet på mars/början av april. Det som är kanske ändå häftigare är att våra barn också har vårlov, men veckan efter mig och då har jag tagit ledigt från jobbet och vi skall åka på resa hela familjen! Så egentligen har jag två veckor ledigt!

Men dit är det alltså en vecka ännu. Först skall jag bara njuta av hemmalivet, vilket det inte blir mycket av med allt som pågår i vanliga fall!

 

4 reaktioner på ”Vårlov!

  1. Monica

    Vår lov låter inte illa! Kunde gott och väl ha ett vårlov däremellan sportlov och sommarlov…. 😉 Men man kan ju inte vara ledig för jämnan. Vart bär det av på semester? Njut av ledigheten!

    Gilla

Kommentera

