Doom and gloom

Mina stakars påskliljor bockar pga allt regn som vi har fått hittills denna vecka. Otroliga mängder har strilat och emellanåt öst från skyarna. Jag hoppas att blommorna orkar räta på sig nu när det har lovats uppehåll och SOL imorgon, vi får se!

Egentligen har jag inget emot regnet, men det har också varit så otroligt disigt och mörkt mitt på blanka dagen de senaste dagarna, så det skall bli riktigt skönt med solsken imorgon. Imorse när jag rattade bilen mot arbetet till, var det så disigt att liksom himmel och jord flöt ihop. Det fanns ingen bestämd linje emellan dem. Nu har vi fått ordentligt med väta att räcka ett bra tag framöver. Nu hoppas jag på ljusare tider denna helg!

2 reaktioner på ”Doom and gloom

    1. Ja, Jstad ligger en bra månad efter Mineapolis i vårvädret, men nog kommer ju värmen hem också. Förresten har det utlovats en kylig vecka hos oss med början imorgon. Vinterjackorna lär vi behöva gräva fram igen i mitten på veckan… Än ger inte vintern med sig!

      Gilla

Kommentera

