Den allra första…

Söt och god och röd plockade jag den allra första jordgubben ur trädgårdslandet igår, torsdag. Stor var den ju då rakt inte, men Lillan sade, som hade äran att provsmaka,  att den var riktigt söt. Hittils har de många fåglarna som häckar runt dammen bakom vårt hem lämnat jordgubbarna ifred, jag hoppas att detta fortsätter. Men jag gissar att det blir att lägga ett nät ovanpå dem, när jordgubbarna väl har upptäckts….

Än får jag nog inhandla jordgubbar från affären. Att det lilla trädgårdslandet skulle producera så många jordgubbar som det går åt i den här familjen, specillt på sommaren, tvivlar jag på…!

4 reaktioner på ”Den allra första…

Kommentera

