The Beach Read

Eller sommarläsning. Eller lättläst. Eller läsning på stranden. Kärt barn har många namn.

Dagens  utflykt på eftermiddag gick till bibban och boken ovan hamnade i väskan. Den heter the Matchmaker  och är skriven av Elin Hildebrand. Vet inte om denna amerikanska  författare  ( jag vet, hon låter svensk, eller hur?) har blivit översatt till svenska, men om inte, är hennes  böcker så lättlästa att det säkert går hur bra som helst att läsa henne på originalspråket också.

Hon skriver alltså lättlästa böcker som passar perfekt för stranden, eller solstolen  eller var du nu råkar befinna dig på semstern. Passar också utmärkt för långa flygresor!  Hade med mig en av hennes  böcker i höstas när jag reste hem till Jakobstad alldeles ensam och den lästes under veckan jag var hemma. Enkelt, underhållande och inte djup och tankekrävande. Eftersom orsaken tll min plötsliga och spontana hemresa var min mormors bortgång och begravning, var det skönt att ha ngt lättläst att låta tankarna gå till.  Kolla med bibban och bokhandlarna hemma. Hennes böcker kanske finns… Översatta till och med?

Trevlig läsning!