Året runt levererar….

Just innan vi lämnade Jakobstad åkte Maken till mataffären för att inhandla det allra sista i matväg som vi ville ta med oss hit till staterna. På min begäran hade jag också bett att få några svenska tidningar att läsa på planet. 

Han gjorde riktgt bra ifrån sig och kom tillbaka med två rejäla skvallerblaskoe och en tidning med lite mera ‘kött på benen’. 

I dagarna har jag läst Året Runt tidningen, som hade mera ‘kött’ och inte bara det senaste skvallret om kronprinsessan Victorias 40 årskalas… 

jag hittade flera recept som jag ville prova och ikväll blev det en sådan här:


En rulle på rökt lax, stekt purjo och créme fraiche inflätat i smördeg. Nu har vi inte ngn riktig créme fraiche här i detta landet och många nordiska  recept använder detta magiska créme fraiche. Men jag hittade en mjukost som fungerade ypperligt i alla fall och ävenom slutresultatet inte är lika vackert som i tidningen, så var jag väldigt nöjd i alla fall! 

Till denna rulle serverade jag en grönsallad till och vitt vin åt mig och Maken. De stora barnen tyckte det var riktigt gott. Lillasyster däremot smakade på det nya som mor i huset kokat ihop och  så särdeles förtjust var hon inte. Fast så kan jag ju nog inte påstå att detta är ngn barnmat heller…! 😏

7 reaktioner på ”Året runt levererar….

Kommentera

