Jag gick bärsärkargång! 

Ja, på ärteskidorna i trädgårdslandet alltså! De hade vuxit sig stora och fina, ja verkligen, men tyvärr var ärteskidorna själva inte alls så goda som jag hade hoppats! På fröpåsen stod det sockerärter, men de var inte söta och de var inte mjuka och knapriga. Så, vi hade helt enkelt slutat att plocka och äta dem. De som jag köpte  från affären var ju så mycket bättre!

Alltså gjorde jag slag i saken och rev ut hela eländet ur trädgårdslandet! På det sättet får nu morötterna mera sol och utrymme också, och förhoppningsvis kan de nu växa sig större efter att jag gallrat bland dem också. De små morötter som jag drog upp i gallringen och gav åt barnen, avnjöts med god aptit. 

Denna augustilördag  bjöd på ljuvlig värme- inte hetta, utan en riktigt varm sommardag med runt +25 och låg luftfuktighet! Ljuvligt! 

2 reaktioner på ”Jag gick bärsärkargång! 

Kommentera

