Slutet på en era

Sonen städar sitt rum! Hela sommaren har mor och far tjatat om att han behöver städa sitt rum och naturligtvis  har det inte blivit av.  mse Fast titta nu! Med endast en veckas sommarlov  kvar blev det liv i pojken och han fick fart imorse.

Synen som mötte mig i hallen utanför hans rum tidigare i eftermiddag var ngt som jag såg på med blandade känslor.

Han vill nämligen ge bort alla sina stora fordon som han lekt med sedan han var liten! Och det är ju klart, om han inte vill ha dem längre och de bara tar  upp utrymme i hans rum, då skall de naturligtvis ges bort, det tycker den praktiska mamman, också. men ändå… Det bli med blandade känslor som jag packar ner dem i loppisväskan…

4 reaktioner på ”Slutet på en era

  1. Jo det är grymt. Vi ställde bort spjälsängen nu i augusti. Egentligen skulle jag ha velat kasta ut den, men barnen sa att vi inte fick. Den ska sparas – till barnbarnen! Dit hoppas jag att det är långt ännu, Jag tycker ändå att du ska sätta en bil i skåpet du också. Till barnbarnen… 😉

    Gilla

    1. Jo, jag behåller nog säkert ngn av de stora bilarna. Inte alla, men en gissar jag nog att det blir… Vi har fortfarande barnvagnen i garaget! Inpackad i lådan som den kom i. En svensk Emmaljunga, hitsänd till oss via nätet från Kalifornien! Den kan jag inte ge bort helt enkelt…

      Liked by 1 person

Kommentera

