De där växande barnen….

Ni som läser min blogg,vet att jag och Maken har tre barn. Ni som läser min blogg och som också är föräldrar vet hur enromt snabbt barnen  växer!

I helgen blev det till att åka med Sonen att handla kläder. Igen! Det behövdes tillräckligt långa jeans och en vinterjacka. Så efter söndagens simträning åkte Maken och han iväg till varuhuset. Jeans hittade de faktiskt ganska snabbt, trots den otroliga röran i affären och sedan var det då att förska hitta en vinterjacka.

Javisst, det ser ju lite tokigt ut med shortsen förstås, men eftersom det är rätt varmt här hos oss på dagarna ännu, har Sonen inte bytt  om till höstkläderna, som den övriga familjen. Nåja, vid 13 års ålder litar jag på att han förstår när han är kall och byter om till jeans, nu har han ju dessutom nya!

Sonen tyckte om båda jackorna som han provade, men beslöt att inte köpa en just nu. Skyllde på att det var för varmt ute ännu. Och han har faktiskt en riktigt bra höstjacka, som han nog kan använda i flera veckor ännu eftersom denna Son är så oerhört varmblodig!

Rolgit hade mina gossar i alla fall när de åkte iväg på tu man hand till affären för att handla kläder!

Så, idag, under min lediga måndag och efter mitt Zumbapass, blev det då jag som åkte och tittade på kläder till en viss Lillasyster. Igår kväll gick vi igenom hennes kläder i hennes klädskåp och det visade sig att hon hade vuxit ur det mesta hon med. Eftersom hon var i skolan idag på eftermiddagen åkte jag utan henne och visste inte riktigt vilken storlek hon nu är. Jag råkade ha tur, uppskattade henens storlek mitt i prick och det blev två nya jumprar och ett par nya byxor och hör och häpna…allting passade! Verklig tur jag hade måste jag säga!

Att hon till råga på allt tyckte om den rosa jumpern var ju helt förtäffligt! Turkost  är den nya favoritfärgen, men eftersom jumpern hade ansiktet av en tvättbjörn, spelade det tydlgien ignen roll att den var rosa!

Glad i hågen har Lilalsyster valt kläder ikväll tills imorgon och såg fram emot att ha på sig ngt nytt till skolan imorgon. Och det kommer jag ju nog ihåg själv också, hur roligt det var att ha på sig ngt nytt till skolan!

2 reaktioner på ”De där växande barnen….

Kommentera

