His and hers

Jag tycker om vitt vin, Maken rött. Nästa varje kväll tar vi ETT glas vin tillsammans. Jo, ni läste rätt, nästan varje kväll, men vi tömmer inte flaskor, utan vi tar varsitt glas vin. Det är gott och avslappnande och mera än ett glas vin behöver jag inte. Fast, som sagt Maken vill gärna ha rött och jag föredrar vitt.  Då ser det ofta ut som på bilden ovan från gårdagskvällens vinval.

Ikväll, måndag, råkar vi båda ha ett glas vitt framför oss när vi sitter här vid våra repektive datorer. Det är sgs natt och ute blåser hösten in. Med iskalla vindar och de, för årstiden, så ovanligt varma temperaturerna faller snabbt ner till minusstrecket eller strax över. Det mera normala för slutet i oktober. Det blir nog varmare jackor, mössor och vantar som gäller imorgon vid busshållplatsen vid 07.30 tiden.

Vackert så, det är oktober! Ha en trevlig tisdag gott folk! Jag skall avsluta mitt vinglas och sedan knyta mig medan ni börjar dagen där hemma på andra sidan Potten. God natt!

